リテラチャー・サークルによる読書活動の開拓 : 中学校国語科の場合

学校教育実践学研究 19 巻 89-99 頁 2013-03-21 発行
アクセス数 : 1798
ダウンロード数 : 681

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_19_89.pdf 540 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
リテラチャー・サークルによる読書活動の開拓 : 中学校国語科の場合
タイトル ( eng )
Developing Reading Activities by Litearture Circles : In the Case of a Japanese Language Arts Classroom
作成者
居川 あゆ子
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
19
開始ページ 89
終了ページ 99
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this paper, possibilities of the “Literature Circle" practice in native language classes were explored. By considering on Japanese Language Arts lessons using the idea of “Literature Circle", by one teacher, we found such lessons had effects to enhance students' appetite for learning and reading abilities. And we also suggested that the “Literature Circle" methodology would be effective to developing students' abilities for “criticizing any texts," then we must adapt “Literature Circle" in Junior High Japanese Language Arts lessons more actively.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2013-03-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493