にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(5) : 平成23年度の質問紙調査

学校教育実践学研究 19 巻 37-43 頁 2013-03-21 発行
アクセス数 : 1124
ダウンロード数 : 91

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_19_37.pdf 194 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
にこにこルームの学習支援による効果に関する学生・小学生・保護者の比較(5) : 平成23年度の質問紙調査
タイトル ( eng )
Comparing Niko Niko Room's educational support effects of university students, elementary students, and guardians (5) : Questionnaires from 2011
作成者
小島 奈々恵
木舩 憲幸
外山 智絵
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
19
開始ページ 37
終了ページ 43
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this study, the effects of Niko Niko Room's educational support program perceived by university students, elementary students, and guardians were compared. 21 university students, 21 elementary students, and 21 guardians who took part in the educational support program held in 2011 answered questionnaires measuring ability of university students, degrees of satisfactions, and degrees of interests. Comparisons between university students and elementary students, between university students and guardians, between elementary students and guardians, and among university students, elementary students, and guardians were made. University students tended to underestimate their educational ability, compared to elementary students. Overall, university students, elementary students, and guardians positively evaluated the effects of the educational support program.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2013-03-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493