数学的な見方や考え方のよさを認識させる授業の開発 : 新高等学校学習指導要領をふまえた事例研究

アクセス数 : 1551
ダウンロード数 : 1737

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 7
File
AnnEducRes_22_101.pdf 516 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
数学的な見方や考え方のよさを認識させる授業の開発 : 新高等学校学習指導要領をふまえた事例研究
Title ( eng )
A Study on Teaching for Appreciation of Mathematical Thinking and Ideas : Teaching Practice for Appreciation of Mathematical Ideas on the Contents of Senior High School Mathematics
Creator
Nakahara Tadao
Yamaguchi Takeshi
Katayama Kazunori
Shinkami Isamu
Usagawa Nobuyuki
Sakai Syuji
Inosako Yasuhiro
Hiraoka Kenji
Kono Yoshifumi
Fujimoto Yoshiaki
Source Title
研究紀要 /広島大学教育学部学部附属共同研究体制
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
Issue 22
Start Page 101
End Page 110
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学教育学部学部附属共同研究体制
Date of Issued 1993-04-20
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 0385-7654
[NCID] AN00074718