読みの「方略」に関する基礎論の検討
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 16 巻
29-40 頁
1994-01-20 発行
アクセス数 : 2226 件
ダウンロード数 : 1838 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00027339
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
読みの「方略」に関する基礎論の検討
|
タイトル ( eng ) |
An Examination on the Theories of Reading Strategies
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I
|
巻 | 16 |
開始ページ | 29 |
終了ページ | 40 |
抄録 |
An important purpose of reading instruction is to encourage students to be readers with meta-cognitive ability. Over the past two decades, reading researchers and teachers have increased their concerning with meta-cognitive ability for reading instruction. In the studies of meta-cognitive ability for reading, various theories of reading strategies have been proposed. In this paper, I tried to review some theories on reading strategies in United States, and explore what are reading strategies for developing students' reading proficiencies, how those strategies activate students' reading-acts. As a conclusion, the significance of reading strategies in reading instruction was pointed out from three respects as follows; 1. to organize the strategies forreading; 2. to encourage transaction with peer students; 3. to elicit dialogic nature of reading strategies.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
文学 [ 900 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学校教育学部
|
発行日 | 1994-01-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0387-4850
[NCID] AN00213326
|