Love in Idleness : Michael Brownの喜劇性の意味
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 53 号
157-161 頁
2005-03-28 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
Love in Idleness : Michael Brownの喜劇性の意味
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タイトル ( eng ) |
Some Meanings of the Comic Character of Michael Brown in Love in Idleness
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作成者 |
中村 愛人
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 53 |
開始ページ | 157 |
終了ページ | 161 |
抄録 |
Love in Idleness is a light comedy written by Terence Rattigan in 1944. It was rewritten drastically before it was performed on the stage. Michael Brown, one of the main characters, whose model is said to be Rattigan himself, was first created as a serious character, but was later changed into a childish villain interfering between John and his mother Olivia. Hence our aim here to examine what his change meant to the work, to the dramatist and also to his writing career.
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著者キーワード |
劇
軽い喜劇
真面目な劇
喜劇性
書き換え
drama
light comedy
serious drama
comic character
rewriting
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NDC分類 |
英米文学 [ 930 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
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発行日 | 2005-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
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