高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 52 号
107-113 頁
2004-03-28 発行
アクセス数 : 917 件
ダウンロード数 : 165 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18209
ファイル情報(添付) |
KJ00004404288.pdf
689 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から
|
タイトル ( eng ) |
Some Notes on Teaching Literature in "Reading" Classes : A Case of Short Stories
|
作成者 |
濵口 脩
伊藤 仁
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 52 |
開始ページ | 107 |
終了ページ | 113 |
抄録 |
The present study aims at presenting a practical guide to teaching English through literature. Several perspectives are presented concerning what to teach in English language classes, as well as how, and why to adopt literary materials. These perspectives were tested on high school seniors whose attitude toward, and interest in learning English were found to improve through these practices.
|
著者キーワード |
リーディング
文学教材
事後指導
Reading
Literary Materials
Post-reading Activities
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|