高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から

アクセス数 : 917
ダウンロード数 : 165

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00004404288.pdf 689 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から
タイトル ( eng )
Some Notes on Teaching Literature in "Reading" Classes : A Case of Short Stories
作成者
濵口 脩
伊藤 仁
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
52
開始ページ 107
終了ページ 113
抄録
The present study aims at presenting a practical guide to teaching English through literature. Several perspectives are presented concerning what to teach in English language classes, as well as how, and why to adopt literary materials. These perspectives were tested on high school seniors whose attitude toward, and interest in learning English were found to improve through these practices.
著者キーワード
リーディング
文学教材
事後指導
Reading
Literary Materials
Post-reading Activities
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2004-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725