高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Issue 52
Page 107-113
published_at 2004-03-28
アクセス数 : 917 件
ダウンロード数 : 165 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18209
File |
KJ00004404288.pdf
689 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
高等学校「リーディング」における文学教材を用いた指導の在り方 : 短編小説を活用した授業実践から
|
Title ( eng ) |
Some Notes on Teaching Literature in "Reading" Classes : A Case of Short Stories
|
Creator |
Hamaguchi Osamu
Ito Hitoshi
|
Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
Issue | 52 |
Start Page | 107 |
End Page | 113 |
Abstract |
The present study aims at presenting a practical guide to teaching English through literature. Several perspectives are presented concerning what to teach in English language classes, as well as how, and why to adopt literary materials. These perspectives were tested on high school seniors whose attitude toward, and interest in learning English were found to improve through these practices.
|
Keywords |
リーディング
文学教材
事後指導
Reading
Literary Materials
Post-reading Activities
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
Date of Issued | 2004-03-28 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|