障害児教育における基礎・基本の定着と個に応じた指導のあり方 : 選択授業の導入と実践を通して

中学教育 : 研究紀要 35 巻 109-118 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 1097
ダウンロード数 : 134

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000698109.pdf 870 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
障害児教育における基礎・基本の定着と個に応じた指導のあり方 : 選択授業の導入と実践を通して
タイトル ( eng )
Development of Basic Ability and Instruction Suitable for Each Student in Special Education : Based on Intoroduction and Practice of Optional Subject
作成者
荒森 紀行
奥野 正二
泉本 聖子
石津 充
船津 守久
小林 秀之
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 109
終了ページ 118
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
We introduced optional subject into the curriculum of special class at the current year. Consequently, instruction which was more suitable for all the students' actual condition was able to be carried out, and all the students have learned very enthusiastically. Three points were suggested as a result. First, clarify a problem of each student by three people (the student, the guardian, and the teacher) at early time of the year. Secondarily, make an appropriate class according to the clarified problem. Thirdly, make the student choose the subject by various viewpoints. The follwing year, we are also going to improve optional subject and to aim at fixing of the basis to each students.
著者キーワード
optional subject
curriculum of special class
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623