技術・家庭科における評価について : メッセージカード・相互評価を取り入れた実践

中学教育 : 研究紀要 35 巻 91-98 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 995
ダウンロード数 : 165

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000698107.pdf 713 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
技術・家庭科における評価について : メッセージカード・相互評価を取り入れた実践
タイトル ( eng )
The Evaluation in Industrial Arts and Homemaking : A practice with the message card and the mutual evaluation
作成者
柳原 弘典
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 91
終了ページ 98
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
This research tried to find an appropriate way to raise students' three basic abilities that were held up in Shinonome Junior High School. In this research, we adopted the following practice as a method of raising students' ""ability of recognizing other senses of value."" Students evaluated their works each other, made message cards, and exchanged them in order to understand other students' works. As a result of this practice, we found that the students became to have a conscious to develop their abilities each other.
著者キーワード
self evaluation
mutual evaluation
message card
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623