Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
日本語
journal_top
Issue 7
( 2024-03-15 )
Issue 6
( 2023-03-15 )
Issue 5
( 2022-03-15 )
Issue 4
( 2021-03-15 )
Issue 3
( 2020-03-15 )
Issue 2
( 2019-03-15 )
Issue 1
( 2018-03-15 )
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders
ISSN
:
2433-8664
Publisher
:
Hiroshima University
Professional Graduate School for Teacher Education
Article
「新しい価値を創造する力」を育む「総合的な探究の時間」の研究 : チクセントミハイ(1996)の「創造性のシステム」を手がかりにして
Period of inquiry-based cross-disciplinary study: Research on Csikszentmihalyi’s system of creativity
KAMBE Tomo
PP. 1 - 8
校内で行う自主研修が生徒指導に対する自己効力感と情緒的消耗感に与える影響 : ソーシャルサポートとの関連に注目して
Effects of in-school training on self-efficacy and emotional exhaustion in student guidance: Focus on social support
YAMASHITA Naoya
YAMASAKI Akane
PP. 9 - 16
道徳的価値への理解を深める道徳教育プログラムの開発 : 思いやりプログラムの実践から
Development of a Moral Education Program to Deepen Understanding of Moral Values: From the Practice of a Compassion Program
SUZUKI Yumiko
OBARA Chiho
PP. 17 - 22
「海外教育実地研究2023」におけるアメリカの小中学校での授業実践報告
Report on Teaching Practices in United States Elementary/Secondary Schools in “Overseas Education Field Research 2023”
MATSUURA Taketo
KINOSHITA Hiroyoshi
NAKASHIMA Atsuo
TANAKA Yuki
OOKA Hiroko
OKISAKA Yunoka
SAWADA Yuna
KAWAGUCHI Chisako
PP. 23 - 29
道徳科授業に対する若手教員の「困り感」 : アンケート調査の結果分析を通して
Young Teachers’ Concerns about Moral Education Classes: Survey Results
MIYASATO Tomoe
PP. 31 - 40
理科を教えることに関する教師志望学生の学び : 省察的実践の事例分析をもとに開発した学習材の可能性
Teacher Trainees’ Learning to Teach Science: Effectiveness of Learning Materials Developed through a Case Study on Reflective Practice
YAMASAKI Takahito
PP. 41 - 52
all_journal_index