書写指導と「伝統的な言語文化」の指導の相互補完的連携のあり方に関する考察

学校教育実践学研究 19 巻 101-111 頁 2013-03-21 発行
アクセス数 : 1081
ダウンロード数 : 233

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_19_101.pdf 765 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
書写指導と「伝統的な言語文化」の指導の相互補完的連携のあり方に関する考察
タイトル ( eng )
Considerations Regarding the Way Teaching "Shosha" Should establish a Mutually Complementary Relationship with Teaching "Traditional Linguistic Culture"
作成者
礒野 美佳
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
19
開始ページ 101
終了ページ 111
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This study discusses the way of developing a mutually complementary relationship between teaching Shosha and traditional linguistic culture in order to make Shosha attractive to students. Based on the classes of Shosha at a junior high school level, the study views the mutual relationship from the standpoints of its aims and methods, and presents what remains to be seen.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2013-03-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493