「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして

学校教育実践学研究 Volume 10 Page 219-228 published_at 2004-03-20
アクセス数 : 1440
ダウンロード数 : 410

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
File
HiroshimaJSchEduc_10_219.pdf 703 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
Title ( eng )
Scaffolding for Developing "Independent Readers"
Creator
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 10
Start Page 219
End Page 228
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
In this paper, reading strategies as scaffoldings for developing reading abilities were examined and any reading lessons were examined; Reciprocal Teaching, Questioning the Authors, and Collaborative Reasoning. In conclusion, any ideas for developing the "independent readers" were suggested.
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2004-03-20
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493