我が国における通常の学校の特別支援教育コーディネーターに関する研究の動向と課題

アクセス数 : 1356
ダウンロード数 : 4216

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
我が国における通常の学校の特別支援教育コーディネーターに関する研究の動向と課題
タイトル ( eng )
The Trends and Problems in Studies on Special Needs Education Coordinators at Regular Schools in Japan
作成者
木舩 憲幸
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
61
開始ページ 189
終了ページ 198
抄録
The purpose of this study was to research the trends and problems in previous studies on special needs education coordinators (SNECo) at regular schools in Japan. The findings of this study were as follows: 1) The studies on SNECo at kindergartens and high schools were few. 2) There was not the longitudinal survey about SNECo. 3) The effects of SNECo's actions should be objectively examined.
著者キーワード
Special needs education coordinators
Regular schools
特別支援教育コーディネーター
通常の学校
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2012-12-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554