我が国における通常の学校の特別支援教育コーディネーターに関する研究の動向と課題
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Issue 61
Page 189-198
published_at 2012-12-21
アクセス数 : 1359 件
ダウンロード数 : 4219 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 7 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33972
File |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_189.pdf
481 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
我が国における通常の学校の特別支援教育コーディネーターに関する研究の動向と課題
|
Title ( eng ) |
The Trends and Problems in Studies on Special Needs Education Coordinators at Regular Schools in Japan
|
Creator |
Kifune Noriyuki
|
Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
Issue | 61 |
Start Page | 189 |
End Page | 198 |
Abstract |
The purpose of this study was to research the trends and problems in previous studies on special needs education coordinators (SNECo) at regular schools in Japan. The findings of this study were as follows: 1) The studies on SNECo at kindergartens and high schools were few. 2) There was not the longitudinal survey about SNECo. 3) The effects of SNECo's actions should be objectively examined.
|
Keywords |
Special needs education coordinators
Regular schools
特別支援教育コーディネーター
通常の学校
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
|
Date of Issued | 2012-12-21 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|