算数科とのつながりを意識した理科の授業実践 : 「密度」の学習における展開例
中学教育 : 研究紀要 Volume 53
Page 72-79
published_at 2024-03-31
アクセス数 : 164 件
ダウンロード数 : 77 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55253
File |
JourJrhighEdu_53_72.pdf
1.41 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
算数科とのつながりを意識した理科の授業実践 : 「密度」の学習における展開例
|
Title ( eng ) |
Teaching practices are conscious of the connection between mathematics and science: the case example in density learning
|
Creator |
TATSUOKA Tomoyuki
SHIMADA Kosuke
HONDA Kosuke
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 53 |
Start Page | 72 |
End Page | 79 |
Number of Pages | 8 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2024-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |