「海外教育実地研究2023」におけるアメリカの小中学校での授業実践報告
教職開発研究 7 号
23-29 頁
2024-03-15 発行
アクセス数 : 159 件
ダウンロード数 : 80 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55231
ファイル情報(添付) |
JPDTSL_7_23.pdf
429 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「海外教育実地研究2023」におけるアメリカの小中学校での授業実践報告
|
タイトル ( eng ) |
Report on Teaching Practices in United States Elementary/Secondary Schools in “Overseas Education Field Research 2023”
|
作成者 |
田中 佑明
大岡 紘子
沖坂 柚香
澤田 侑奈
川口 知佐子
|
収録物名 |
教職開発研究
Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders
|
号 | 7 |
開始ページ | 23 |
終了ページ | 29 |
ページ数 | 7 |
収録物識別子 |
[PISSN] 2433-8664
[NCID] AA12860624
|
抄録 |
This study discusses the teaching practices in elementary/secondary schools in the United States. The participants were four graduate students and one in-service teacher. They observed classes in two North Carolina public schools and planned and conducted English classes on Japanese society and culture. Their main outcomes were as follows: 1) They developed practical teaching skills by teaching students from different cultural backgrounds. 2) They gained the ability to design, implement, and evaluate programs to promote global partnerships. Furthermore, they were also more motivated for future teaching development.
|
著者キーワード |
global education
teaching practice
teaching development
cross cultural understanding
グローバル教育
教育実践
教職開発
異文化理解
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
Hiroshima University Professional Graduate School for Teacher Education
|
発行日 | 2024-03-15 |
権利情報 |
Copyright (c) 2024 教職開発専攻
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |