「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に

学校教育実践学研究 30 巻 71-78 頁 2024-03-15 発行
アクセス数 : 209
ダウンロード数 : 182

今月のアクセス数 : 12
今月のダウンロード数 : 11
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_30_71.pdf 1.68 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
タイトル ( eng )
An Analysis of Game Theory Education Part1: Focus on Prisoner`s Dilemma and Parato Optimality
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
30
開始ページ 71
終了ページ 78
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This paper insists on the importance of game theory education to incorporate into the teacher education. The concept of domination strategy, Parato optimality and Nash equilibrium are exeplained by using prisoner`s dilemma model.
著者キーワード
game theory
prisoner`s dilemma
Parato optimality
Nash equilibrium
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
発行日 2024-03-15
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス