「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
学校教育実践学研究 30 巻
71-78 頁
2024-03-15 発行
アクセス数 : 209 件
ダウンロード数 : 182 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55117
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_30_71.pdf
1.68 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
|
タイトル ( eng ) |
An Analysis of Game Theory Education Part1: Focus on Prisoner`s Dilemma and Parato Optimality
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 30 |
開始ページ | 71 |
終了ページ | 78 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper insists on the importance of game theory education to incorporate into the teacher education. The concept of domination strategy, Parato optimality and Nash equilibrium are exeplained by using prisoner`s dilemma model.
|
著者キーワード |
game theory
prisoner`s dilemma
Parato optimality
Nash equilibrium
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
|
発行日 | 2024-03-15 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |