「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
学校教育実践学研究 Volume 30
Page 71-78
published_at 2024-03-15
アクセス数 : 220 件
ダウンロード数 : 185 件
今月のアクセス数 : 23 件
今月のダウンロード数 : 14 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55117
File |
HiroshimaJSchEduc_30_71.pdf
1.68 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
|
Title ( eng ) |
An Analysis of Game Theory Education Part1: Focus on Prisoner`s Dilemma and Parato Optimality
|
Creator | |
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 30 |
Start Page | 71 |
End Page | 78 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
This paper insists on the importance of game theory education to incorporate into the teacher education. The concept of domination strategy, Parato optimality and Nash equilibrium are exeplained by using prisoner`s dilemma model.
|
Keywords |
game theory
prisoner`s dilemma
Parato optimality
Nash equilibrium
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
|
Date of Issued | 2024-03-15 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |