「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に

学校教育実践学研究 Volume 30 Page 71-78 published_at 2024-03-15
アクセス数 : 220
ダウンロード数 : 185

今月のアクセス数 : 23
今月のダウンロード数 : 14
File
HiroshimaJSchEduc_30_71.pdf 1.68 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
「ゲーム理論教育」についての分析━1 : 囚人のジレンマとパレート最適を中心に
Title ( eng )
An Analysis of Game Theory Education Part1: Focus on Prisoner`s Dilemma and Parato Optimality
Creator
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 30
Start Page 71
End Page 78
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
This paper insists on the importance of game theory education to incorporate into the teacher education. The concept of domination strategy, Parato optimality and Nash equilibrium are exeplained by using prisoner`s dilemma model.
Keywords
game theory
prisoner`s dilemma
Parato optimality
Nash equilibrium
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
Date of Issued 2024-03-15
Publish Type Version of Record
Access Rights open access