イギリス地理教科書における地域調査・フィールドワーク単元の分析
学校教育実践学研究 30 巻
19-26 頁
2024-03-15 発行
アクセス数 : 167 件
ダウンロード数 : 84 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55110
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_30_19.pdf
2.01 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
イギリス地理教科書における地域調査・フィールドワーク単元の分析
|
タイトル ( eng ) |
Analysis of Regional Survey / Fieldwork Units in British Geography Textbooks
|
作成者 |
阪上 弘彬
横川 知司
潘 意涵
原田 歩
劉 暁一
沈 彧磬
王 莹
木村 海斗
首藤 慧真
村上 正龍
徐 敏諾
田渕 雄一朗
溝口 雄介
森 俊輔
高 亦揚
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 30 |
開始ページ | 19 |
終了ページ | 26 |
ページ数 | 8 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This study aims to clarify what kind of learning content and learning activities are comprised in units of regional research and fieldwork in the UK, where regional learning is emphasized, and what kind of qualities and abilities are being developed. The authors would like to analyze and examine the content of British secondary education geography textbooks and obtain useful suggestions for improving regional survey learning in Japan. As a result of textbook analysis, fieldwork learning in British geography studies actively incorporates new methods such as GIS, while learning activities that consider multipul perspectives of the region and thinking toward solutions to regional issues.
|
著者キーワード |
regional survey
fieldwork
geographical education
UK
textbook
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
|
発行日 | 2024-03-15 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |