教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察
学習開発学研究 16 号
3-12 頁
2024-03-30 発行
アクセス数 : 180 件
ダウンロード数 : 37 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/55094
ファイル情報(添付) |
JEducSci_16_3.pdf
1.37 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察
|
タイトル ( eng ) |
A study on predicting of elementary school students' mistakes by university students in the Faculty of Education
|
作成者 |
保森 智彦
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 16 |
開始ページ | 3 |
終了ページ | 12 |
ページ数 | 10 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of this research is to investigate how university students in the faculty of education perceive mistakes made by elementary school students. In the research method, a researcher gave the following tests to university students in the faculty of education. 1) Predict elementary school students' mistakes. 2) Thinking about how to teach elementary school students when they make mistakes. The results revealed two things: 1) By learning examples of children's incorrect answers, university students were able to concretely predict children's incorrect answers.; 2) University students thought of teaching methods that matched the way children thought.
|
著者キーワード |
faculty of education student
mistake
elementary school student
arithmetic
simulated class
教員養成課程
誤答
児童
算数
模擬授業
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
|
発行日 | 2024-03-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |