気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して

アクセス数 : 180
ダウンロード数 : 170

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 22
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_51_48.pdf 1.86 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して
作成者
川上 麻衣子
竹田 有希
間所 泉
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
51
開始ページ 48
終了ページ 57
ページ数 10
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
The purpose of this study is to clarify the curriculum management to enhance the quality of children's awareness in living environment studies. The results of the study revealed that linking living environment studies with other subjects and allowing students to choose and decide their own learning are effective in enhancing the quality of children's awareness.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2024-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス