気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して

学部・附属学校共同研究紀要 Issue 51 Page 48-57 published_at 2024-03-31
アクセス数 : 180
ダウンロード数 : 170

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 22
File
AnnEducRes_51_48.pdf 1.86 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して
Creator
Kawakami Maiko
Takeda Yuki
Madokoro Izumi
Source Title
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
Issue 51
Start Page 48
End Page 57
Number of Pages 10
Journal Identifire
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
Abstract
The purpose of this study is to clarify the curriculum management to enhance the quality of children's awareness in living environment studies. The results of the study revealed that linking living environment studies with other subjects and allowing students to choose and decide their own learning are effective in enhancing the quality of children's awareness.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学学部・附属学校共同研究機構
Date of Issued 2024-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access