気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して
学部・附属学校共同研究紀要 Issue 51
Page 48-57
published_at 2024-03-31
アクセス数 : 180 件
ダウンロード数 : 170 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 22 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/54996
File |
AnnEducRes_51_48.pdf
1.86 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
気付きの質を高める生活科授業の実践的研究 : ルーブリックの作成・活用とカリキュラム・マネジメントに着目して
|
Creator |
Kawakami Maiko
Takeda Yuki
Madokoro Izumi
|
Source Title |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
Issue | 51 |
Start Page | 48 |
End Page | 57 |
Number of Pages | 10 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
Abstract |
The purpose of this study is to clarify the curriculum management to enhance the quality of children's awareness in living environment studies. The results of the study revealed that linking living environment studies with other subjects and allowing students to choose and decide their own learning are effective in enhancing the quality of children's awareness.
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
Date of Issued | 2024-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |