映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用
教育システム情報学会研究報告 30 巻 4 号
25-32 頁
2015 発行
アクセス数 : 85 件
ダウンロード数 : 33 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00054539
ファイル情報(添付) |
JSISEKenkyuHoukoku_30-4_25.pdf
885 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用
|
タイトル ( eng ) |
Detection Function of the Discrepancy between Teacher’s and Learners’ Understanding by Mapping of the Video Lecture and Kit-Build Concept Map Its and Practical Use
|
作成者 |
前田 啓輔
本多 俊雄
茅島 路子
宇井 美代子
|
収録物名 |
教育システム情報学会研究報告
|
巻 | 30 |
号 | 4 |
開始ページ | 25 |
終了ページ | 32 |
ページ数 | 8 |
収録物識別子 |
ISSN 13434527
NCID AA11430186
|
抄録 |
We developed a detection function of the discrepancy between understanding assumed by teacher and actual learners' understanding by mapping of the video lecture and Kit-Build concept map. By using this function, it is possible to promote learners to re-watch the video lecture. Furthermore the teacher can obtain useful information about understanding of learners in the class. In this paper, we describe not only the design and development of this function but also report practical use the system in university classes.
|
著者キーワード |
キットビルド概念マップ
概念マップ
映像講義
理解のずれ
授業改善
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
教育システム情報学会
|
発行日 | 2015 |
権利情報 |
Copyright © 2015 教育システム情報学会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |