映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用

教育システム情報学会研究報告 Volume 30 Issue 4 Page 25-32 published_at 2015
アクセス数 : 36
ダウンロード数 : 16

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 1
File
JSISEKenkyuHoukoku_30-4_25.pdf 885 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用
Title ( eng )
Detection Function of the Discrepancy between Teacher’s and Learners’ Understanding by Mapping of the Video Lecture and Kit-Build Concept Map Its and Practical Use
Creator
Maeda Keisuke
Honda Toshio
Kayashima Michiko
Ui Miyoko
Source Title
教育システム情報学会研究報告
Volume 30
Issue 4
Start Page 25
End Page 32
Number of Pages 8
Journal Identifire
ISSN 13434527
NCID AA11430186
Abstract
We developed a detection function of the discrepancy between understanding assumed by teacher and actual learners' understanding by mapping of the video lecture and Kit-Build concept map. By using this function, it is possible to promote learners to re-watch the video lecture. Furthermore the teacher can obtain useful information about understanding of learners in the class. In this paper, we describe not only the design and development of this function but also report practical use the system in university classes.
Keywords
キットビルド概念マップ
概念マップ
映像講義
理解のずれ
授業改善
Language
jpn
Resource Type journal article
Publisher
教育システム情報学会
Date of Issued 2015
Rights
Copyright © 2015 教育システム情報学会
Publish Type Version of Record
Access Rights open access