映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用

教育システム情報学会研究報告 30 巻 4 号 25-32 頁 2015 発行
アクセス数 : 85
ダウンロード数 : 33

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JSISEKenkyuHoukoku_30-4_25.pdf 885 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
映像講義とキットビルド概念マップの対応付けによる教授者と学習者の理解のずれの検出機能の開発と実践利用
タイトル ( eng )
Detection Function of the Discrepancy between Teacher’s and Learners’ Understanding by Mapping of the Video Lecture and Kit-Build Concept Map Its and Practical Use
作成者
前田 啓輔
本多 俊雄
茅島 路子
宇井 美代子
収録物名
教育システム情報学会研究報告
30
4
開始ページ 25
終了ページ 32
ページ数 8
収録物識別子
ISSN 13434527
NCID AA11430186
抄録
We developed a detection function of the discrepancy between understanding assumed by teacher and actual learners' understanding by mapping of the video lecture and Kit-Build concept map. By using this function, it is possible to promote learners to re-watch the video lecture. Furthermore the teacher can obtain useful information about understanding of learners in the class. In this paper, we describe not only the design and development of this function but also report practical use the system in university classes.
著者キーワード
キットビルド概念マップ
概念マップ
映像講義
理解のずれ
授業改善
言語
日本語
資源タイプ 学術雑誌論文
出版者
教育システム情報学会
発行日 2015
権利情報
Copyright © 2015 教育システム情報学会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス