イギリス初等地理教科書における地誌単元の内容構成 : ”Oxford International Primary Geography”の分析

学校教育実践学研究 29 巻 147-154 頁 2023-03-17 発行
アクセス数 : 219
ダウンロード数 : 119

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_29_147.pdf 1020 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
イギリス初等地理教科書における地誌単元の内容構成 : ”Oxford International Primary Geography”の分析
タイトル ( eng )
Content Analysis of Regional Geography in the Elementary Textbook “Oxford International Primary Geography”
作成者
阪上 弘彬
横川 知司
潘 意涵
陶 子
原田 歩
劉 暁一
沈 彧磬
清水 優生
近沢 菜々子
中村 光希
王 莹
木村 海斗
首藤 慧真
村上 正龍
服部 美紀
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
29
開始ページ 147
終了ページ 154
ページ数 8
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this research is to examine how the UK develops qualities and abilities such as knowledge, thinking ability, and geographical skills that correspond to globalization, based on the content structure of the geography unit in the British primary geography textbook. In order to elucidate, through analysis of "case studies" that are characteristic of geography education in the United Kingdom, by clarifying the specific knowledge and concepts, geographic skills and their structureAs a result of examining geography units in British elementary geography textbooks, learning aimed at forming geographical concepts through case studies, as seen in the activities of each grade, rather than learning all the regions of the world lots of activity. In addition, emphasis is placed on nurturing geographic skills, which is the use of maps, and this is seen continuously from the third grade, indicating that the development of geographic skills using maps is being pursued through each grade.
著者キーワード
geographical education
elementary geographical textbooks
activities
the National curriculum of UK
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
Center for School Education Research and Development, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
発行日 2023-03-17
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス