附属山口小学校における新教科の取組みに関する家族の理解

学習開発学研究 15 号 49-58 頁 2023-03-30 発行
アクセス数 : 185
ダウンロード数 : 78

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
JEducSci_15_49.pdf 1.31 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
附属山口小学校における新教科の取組みに関する家族の理解
タイトル ( eng )
A Study on Families' Understandings of the New Curriculum Approach at Yamaguchi Elementary School Attached to the Faculty of Education, Yamaguchi University
作成者
沖林 洋平
五十部 大暁
宮木 秀雄
重枝 孝明
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
15
開始ページ 49
終了ページ 58
ページ数 10
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
In this study, we analyzed the results of a questionnaire regarding a new curriculum at Yamaguchi Elementary School attached to the Faculty of Education of Yamaguchi University, in which parents were the respondents. The survey was administered to 346 parents. The survey items consisted of a multiple-choice questionnaire and free descriptions. The qualities and abilities to be developed by the new subject consisted of a total of six categories, including subject-specific qualities, general skills and abilities, and general attitudes. It was found that in cases where children communicate with their families at home on a daily level about school activities, parents are able to explain their own perspectives on the characteristics and abilities of the children developed through these activities.
著者キーワード
New Curriculum Approach
Text Mining
Families' Understandings
“Tsukuru-ka”
新教科の取組み
テキストマイニング
家族の理解
「創る科」
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
発行日 2023-03-30
権利情報
Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス