教員養成課程の大学生が持つ児童のつまずきの認識に関する一考察 : 大学での模擬授業をより実践的に行うために

学習開発学研究 15 号 29-38 頁 2023-03-30 発行
アクセス数 : 155
ダウンロード数 : 75

今月のアクセス数 : 11
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
JEducSci_15_29.pdf 625 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
教員養成課程の大学生が持つ児童のつまずきの認識に関する一考察 : 大学での模擬授業をより実践的に行うために
タイトル ( eng )
A study on the recognition of elementary school students' mistakes by university students in the Faculty of Education: To make simulated mathematics classes at university more practical
作成者
保森 智彦
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
15
開始ページ 29
終了ページ 38
ページ数 10
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The purpose of this research is to investigate how university students in the faculty of education perceive mistakes made by elementary school students. In the research method, a researcher gave the following tests to university students in the faculty of education. 1) Predict elementary school students' mistakes. 2) Think about how to teach elementary school students' mistakes. The results revealed two things: 1) University students should learn to make realistic mistakes with elementary school students; 2) University students should learn how to teach according to the mindset of the child who made the mistake.
著者キーワード
faculty of education student
mistake
elementary school student
arithmetic
simulated class
教員養成課程
つまずき
児童
算数
模擬授業
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
発行日 2023-03-30
権利情報
Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス