デジタル・シティズンシップの育成をめざす小学校社会科授業開発 : CSE教材における「性向アプローチ(dispositional approach)」に着目して
学部・附属学校共同研究紀要 Issue 50
Page 66-75
published_at 2023-03-31
アクセス数 : 343 件
ダウンロード数 : 281 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53771
File |
AnnEducRes_50_66.pdf
499 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
デジタル・シティズンシップの育成をめざす小学校社会科授業開発 : CSE教材における「性向アプローチ(dispositional approach)」に着目して
|
Title ( eng ) |
Development of Elementary School Social Studies Lessons Aimed at the Cultivation of Digital Citizenship
|
Creator |
Watanabe Hiroki
Tasaka Yuya
Mori Kiyonari
Nomoto Syotaro
Manabe Yudai
|
Source Title |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
Issue | 50 |
Start Page | 66 |
End Page | 75 |
Number of Pages | 10 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
Abstract |
This study aimed to develop and practice elementary social studies lessons aimed at fostering digital citizenship and verify their effectiveness. For this aim, we developed, practiced, and discussed the fifth grade class, focusing on the " dispositional approach " of "Common Sense Education" developed in the United States.
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
Date of Issued | 2023-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |