特別支援学級におけるファシリテーションの考え方を活かした授業づくり : 生活単元学習における主体的な学びを引き出す工夫

中学教育 : 研究紀要 Volume 52 Page 109-113 published_at 2023-03-31
アクセス数 : 199
ダウンロード数 : 186

今月のアクセス数 : 26
今月のダウンロード数 : 13
File
JourJrhighEdu_52_109.pdf 835 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
特別支援学級におけるファシリテーションの考え方を活かした授業づくり : 生活単元学習における主体的な学びを引き出す工夫
Title ( eng )
Lesson planning with Facilitation in junior high school special support classes: I nitiation to promote proactive learning in the life unit learning (Seikatsu-Tangen-Gakusyu)
Creator
TAKAGI Yuki
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 52
Start Page 109
End Page 113
Number of Pages 5
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2023-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access