三平方の定理を学習する意義に関する一考察 : 中学生へのインタビュー調査を通して

中学教育 : 研究紀要 Volume 52 Page 16-27 published_at 2023-03-31
アクセス数 : 206
ダウンロード数 : 594

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 19
File
JourJrhighEdu_52_16.pdf 946 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
三平方の定理を学習する意義に関する一考察 : 中学生へのインタビュー調査を通して
Title ( eng )
Study on the significance to learn a Pythagorean theorem: With an interview survey targeting junior high school students
Creator
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 52
Start Page 16
End Page 27
Number of Pages 12
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2023-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access