歴史的エンパシーの向上のための歴史授業の要件に関する事例研究 : 韓国A高校の科目「東アジア史」での「歴史新聞作り」の場合

アクセス数 : 299
ダウンロード数 : 235

今月のアクセス数 : 15
今月のダウンロード数 : 11
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
歴史的エンパシーの向上のための歴史授業の要件に関する事例研究 : 韓国A高校の科目「東アジア史」での「歴史新聞作り」の場合
タイトル ( eng )
Analysis and consideration of performance test by historical empathy stage: In the case of “History newspaper making" in the subject “East Asian history" at Korean A high school
作成者
金 道煉
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
3
開始ページ 336
終了ページ 345
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
The purpose of this study is to find the requirements for improving historical empathy through the making of historical newspapers conducted by A High School in Korea. As a result, it was possible to derive the necessity of expanding performance tests, ensuring cooperation among students enabling scaffolding, and changing the role of history teachers. As a result of the analysis and discussion of this research, the three requirements for improving the stage of historical empathy are only limited ones derived from the case study of A high school. In the future, by considering history classes in high schools in Japan as well as Korea, it will be a task to further verify the requirements of history classes in order to improve historical empathy.
著者キーワード
historical empathy
performance test
subject “East Asian history"
scaffolding
歴史的エンパシーの段階
パフォーマンステスト
「東アジア史」
足場かけ
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2022-12-23
権利情報
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086