歴史的エンパシーの向上のための歴史授業の要件に関する事例研究 : 韓国A高校の科目「東アジア史」での「歴史新聞作り」の場合
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 3 号
336-345 頁
2022-12-23 発行
アクセス数 : 299 件
ダウンロード数 : 235 件
今月のアクセス数 : 15 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/53410
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_336.pdf
6.37 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
歴史的エンパシーの向上のための歴史授業の要件に関する事例研究 : 韓国A高校の科目「東アジア史」での「歴史新聞作り」の場合
|
タイトル ( eng ) |
Analysis and consideration of performance test by historical empathy stage: In the case of “History newspaper making" in the subject “East Asian history" at Korean A high school
|
作成者 |
金 道煉
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 3 |
開始ページ | 336 |
終了ページ | 345 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
The purpose of this study is to find the requirements for improving historical empathy through the making of historical newspapers conducted by A High School in Korea. As a result, it was possible to derive the necessity of expanding performance tests, ensuring cooperation among students enabling scaffolding, and changing the role of history teachers. As a result of the analysis and discussion of this research, the three requirements for improving the stage of historical empathy are only limited ones derived from the case study of A high school. In the future, by considering history classes in high schools in Japan as well as Korea, it will be a task to further verify the requirements of history classes in order to improve historical empathy.
|
著者キーワード |
historical empathy
performance test
subject “East Asian history"
scaffolding
歴史的エンパシーの段階
パフォーマンステスト
「東アジア史」
足場かけ
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
発行日 | 2022-12-23 |
権利情報 |
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|