国際バカロレア地理教科書Oxford University Press『Oxford IB Diploma Programme: Geography』における人口単元の内容分析
学校教育実践学研究 28 巻
121-128 頁
2022-03-18 発行
アクセス数 : 497 件
ダウンロード数 : 359 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52351
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_28_121.pdf
884 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
国際バカロレア地理教科書Oxford University Press『Oxford IB Diploma Programme: Geography』における人口単元の内容分析
|
タイトル ( eng ) |
Content Analysis of Population Unit in the Textbook “Oxford IB Diploma Programme: Geography”
|
作成者 |
阪上 弘彬
佟 亜斎娜
横川 知司
潘 意涵
孟 瑜
陶 子
岩佐 佳哉
原田 歩
劉 暁一
沈 彧磬
鄧 竹珂
清水 優生
住谷 侑也
近沢 菜々子
中村 光希
王 莹
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 28 |
開始ページ | 121 |
終了ページ | 128 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgable and caring young people who help to create a better and more peaceful world through intercultural understanding and respect. This study aims to clarify the contents and learner’s activities of geographical textbooks, which mirror the IB philosophy of viewing the curriculum in terms of a whole-course approach. The contents of the textbook use many case studies, but also include explanations of concepts and reading of teaching materials such as graphs and maps. However, it became clear that there were many activities that asked for explanation of knowledge understanding, and relatively few inquiry-based learning activities.
|
著者キーワード |
geographical education
International Baccalaureate
geographical textbooks
activities
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2022-03-18 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|