「にこにこルーム」の教育臨床プログラムが教員のコーディネーション力・コンサルテーション力に及ぼす影響 : 大学院卒業生に対するSCATによる分析

学校教育実践学研究 28 巻 1-8 頁 2022-03-18 発行
アクセス数 : 467
ダウンロード数 : 202

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_28_1.pdf 2.15 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「にこにこルーム」の教育臨床プログラムが教員のコーディネーション力・コンサルテーション力に及ぼす影響 : 大学院卒業生に対するSCATによる分析
タイトル ( eng )
The Effect of the Educational Clinical Program of "Niko Niko Room" on the Coordination and Consultation Skills of Teachers: An Analysis of SCAT for Graduate School Graduates
作成者
米田 成
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
28
開始ページ 1
終了ページ 8
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this study was to examine the effects of an educational clinical guidance program on the formation of teachers' competence in coordination and consultation skills. Semi-structured interviews were conducted with graduates who had graduated from graduate school more than 10 years ago, and the interview data were analyzed by SCAT. As a result, it was suggested that the educational clinical guidance program promoted the formation of teachers' competence in coordination and consultation, and led to the practice of coordination of team support, cooperation with SC and SSW, and construction of educational consultation system.
著者キーワード
Clinical Teaching Program
Educational Counseling Coordinator
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2022-03-18
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493