COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて
学習開発学研究 14 号
113-122 頁
2022-03-30 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて
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タイトル ( eng ) |
A Pedagogical Study of Collaborative Online International Learning (COIL): theoretical perspectives and practices
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作成者 |
裵 芝允
須谷 弥生
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収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
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号 | 14 |
開始ページ | 113 |
終了ページ | 122 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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抄録 |
Focusing on “collaborative learning” in Collaborative Online International Learning (COIL), the purpose of this paper is to review COIL in terms of pedagogical and theoretical background of social constructivism to examine and enhance COIL practices critically. Social constructivism is one of the ideologies that brought a shift in learning theory that started cooperative and collaborative learning. Underlying theoretical perspectives of Saussure, Maruyama, Vygotsky, and Bruner were considered. Also, various examples of COIL practices were critically analyzed. To assure the quality of learning in terms of collaborative learning, following unique qualities of COIL have been examined and proposed: nature of its framework and peer group, pedagogical setup, quality of interactions, and new contextual backgrounds.
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著者キーワード |
COIL
higher education
collaborative learning
cooperative learning
online education
高等教育
協働学習
協同学習
オンライン教育
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
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発行日 | 2022-03-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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