COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて

学習開発学研究 14 号 113-122 頁 2022-03-30 発行
アクセス数 : 366
ダウンロード数 : 172

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
JEducSci_14_113.pdf 1010 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
COILの教育学的検討 : 協働学習(Collaborative Learning)に焦点を当てて
タイトル ( eng )
A Pedagogical Study of Collaborative Online International Learning (COIL): theoretical perspectives and practices
作成者
裵 芝允
須谷 弥生
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
14
開始ページ 113
終了ページ 122
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
Focusing on “collaborative learning” in Collaborative Online International Learning (COIL), the purpose of this paper is to review COIL in terms of pedagogical and theoretical background of social constructivism to examine and enhance COIL practices critically. Social constructivism is one of the ideologies that brought a shift in learning theory that started cooperative and collaborative learning. Underlying theoretical perspectives of Saussure, Maruyama, Vygotsky, and Bruner were considered. Also, various examples of COIL practices were critically analyzed. To assure the quality of learning in terms of collaborative learning, following unique qualities of COIL have been examined and proposed: nature of its framework and peer group, pedagogical setup, quality of interactions, and new contextual backgrounds.
著者キーワード
COIL
higher education
collaborative learning
cooperative learning
online education
高等教育
協働学習
協同学習
オンライン教育
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
発行日 2022-03-30
権利情報
Copyright (c) 2022 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X