図形的な見方をいかした関数単元の導入授業の提案 : 中学3年「関数𝑦 = 𝑎𝑥2」の授業をもとにして
中学教育 : 研究紀要 Volume 51
Page 41-46
published_at 2022-03-31
アクセス数 : 390 件
ダウンロード数 : 374 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52203
File |
JourJrhighEdu_51_41.pdf
740 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
図形的な見方をいかした関数単元の導入授業の提案 : 中学3年「関数𝑦 = 𝑎𝑥2」の授業をもとにして
|
Title ( eng ) |
Designing introductory lesson of functional area in which the geometric perspective: the case example of Function 𝒚 = 𝒂𝒙𝟐 for the 3rd Graders of junior high school
|
Creator |
TOYOUCHI Tomonori
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 51 |
Start Page | 41 |
End Page | 46 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2022-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|