図形的な見方をいかした関数単元の導入授業の提案 : 中学3年「関数𝑦 = 𝑎𝑥2」の授業をもとにして

中学教育 : 研究紀要 Volume 51 Page 41-46 published_at 2022-03-31
アクセス数 : 390
ダウンロード数 : 374

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 3
File
JourJrhighEdu_51_41.pdf 740 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
図形的な見方をいかした関数単元の導入授業の提案 : 中学3年「関数𝑦 = 𝑎𝑥2」の授業をもとにして
Title ( eng )
Designing introductory lesson of functional area in which the geometric perspective: the case example of Function 𝒚 = 𝒂𝒙𝟐 for the 3rd Graders of junior high school
Creator
TOYOUCHI Tomonori
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 51
Start Page 41
End Page 46
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2022-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623