歴史的な見方・考え方のメタ認知を促す「学習としての評価」ツールの開発 : 中学校第2学年における「歴史的意義」を中核とした年間カリキュラムの足場かけ
中学教育 : 研究紀要 Volume 51
Page 1-10
published_at 2022-03-31
アクセス数 : 489 件
ダウンロード数 : 467 件
今月のアクセス数 : 6 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52198
File |
JourJrhighEdu_51_1.pdf
3.86 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
歴史的な見方・考え方のメタ認知を促す「学習としての評価」ツールの開発 : 中学校第2学年における「歴史的意義」を中核とした年間カリキュラムの足場かけ
|
Title ( eng ) |
Development of an "Assessment as Learning" tool to promote metacognition of historical thinking concepts: Scaffolding of an annual curriculum with "Historical Significance" as its core concept in the second grade of junior high school
|
Creator |
TAMAI Shinya
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 51 |
Start Page | 1 |
End Page | 10 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2022-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|