多様な表現活動を窓口とした他者理解と自己へのまなざしの深化 : 自律的な学びの主体者を育む単元開発に関する一例
学部・附属学校共同研究紀要 49 号
75-85 頁
2022-03-31 発行
アクセス数 : 493 件
ダウンロード数 : 152 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/52102
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_49_75.pdf
1.06 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
多様な表現活動を窓口とした他者理解と自己へのまなざしの深化 : 自律的な学びの主体者を育む単元開発に関する一例
|
タイトル ( eng ) |
Understanding others through a variety of expressive activities and getting to know more about myself.
|
作成者 |
山本 千惠
丸子 英美
村上 忠君
岡﨑 絵美
松村 梨奈
井上 翔太
|
寄与者 | 広島大学教育学部 オペラ実習受講生 |
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 49 |
開始ページ | 75 |
終了ページ | 85 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
In this study, based on the actual situation and issues of the children in the 6th grade, we decided to launch an art department and work on a musical for the whole grade. We developed a unit based on the idea of Project Based Learning. In this project, we divided our efforts into six phases to help children recognize others and achieve self-actualization. By experiencing the process of working with various others, the children were able to demonstrate their strengths and realize the value of working with others.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2022-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|