多様な表現活動を窓口とした他者理解と自己へのまなざしの深化 : 自律的な学びの主体者を育む単元開発に関する一例

アクセス数 : 493
ダウンロード数 : 152

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
AnnEducRes_49_75.pdf 1.06 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
多様な表現活動を窓口とした他者理解と自己へのまなざしの深化 : 自律的な学びの主体者を育む単元開発に関する一例
タイトル ( eng )
Understanding others through a variety of expressive activities and getting to know more about myself.
作成者
山本 千惠
丸子 英美
村上 忠君
岡﨑 絵美
松村 梨奈
井上 翔太
寄与者 広島大学教育学部 オペラ実習受講生
収録物名
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
49
開始ページ 75
終了ページ 85
収録物識別子
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
抄録
In this study, based on the actual situation and issues of the children in the 6th grade, we decided to launch an art department and work on a musical for the whole grade. We developed a unit based on the idea of Project Based Learning. In this project, we divided our efforts into six phases to help children recognize others and achieve self-actualization. By experiencing the process of working with various others, the children were able to demonstrate their strengths and realize the value of working with others.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学学部・附属学校共同研究機構
発行日 2022-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679