ウガンダ初等学校における学力改善への取り組み : 事例研究

国際教育協力論集 24 巻 1 号 17-27 頁 2021-10-31 発行
アクセス数 : 268
ダウンロード数 : 79

今月のアクセス数 : 6
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
JICE_24-1_17.pdf 628 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
ウガンダ初等学校における学力改善への取り組み : 事例研究
タイトル ( eng )
Activities for students’ performance improvement in a primary school in Uganda: Case study
作成者
小澤 大成
CHARES Kyasanku
MASEMBE Connie S.
収録物名
国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education
24
1
開始ページ 17
終了ページ 27
収録物識別子
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
抄録
Understanding how a headteacher conducts activities for students’ performance is important for the promotion of quality of education. We conduct a case study in a primary school in Uganda which was selected by improvement of Primary School Leaving Examination score after the arrival of a headteacher. The strategy by the headteacher is the following: to identify several issues related to students’ performance, to build a team of teachers to solve the problem, to utilize assessment data and to secure enough time for learning.
内容記述
本研究の実施には日本学術振興会の科学研究費(課題番号 18H03661;研究代表者吉田和浩)を使用した。
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育開発国際協力研究センター
発行日 2021-10-31
権利情報
Copyright (c) 2021 広島大学教育開発国際協力研究センター
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-2996
[ISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847