『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善

中等教育研究紀要 Issue 68 Page 41-49 published_at 2022-03-31
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File
BullTheoryPracticeSecEdu_68_41.pdf 1.65 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善
Title ( eng )
Applying the "TANKYU Factor" to Improve Teaching in Multiple Subjects
Creator
KATO Kengo
KUROKI Yudai
BANSHOYA Shogo
Source Title
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
Issue 68
Start Page 41
End Page 49
Journal Identifire
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
Abstract
本研究は,複数教科(国語・社会・数学・理科・英語)の教員によるチームで推進したものである。『探究ファクター』を適用した通常授業教材を開発・実施し,生徒アンケートのテキストマイニングを行うことで,教材開発に関する示唆を得ることができた。また,複数教科の教員による共同研究の進め方について,本実践をもとに検討した。
This study was conducted by a team of teachers of several subjects (Japanese, Social Studies, athematics, Science, and English). We developed teaching plans for regular classes by applying the "TANKYU Factor" and obtained suggestions for developing teaching plans by text mining the student questionnaires. In addition, we discussed how to promote joint research by teachers of multiple subjects based on this practice.
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属中・高等学校
Date of Issued 2022-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729