『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善

中等教育研究紀要 68 号 41-49 頁 2022-03-31 発行
アクセス数 : 307
ダウンロード数 : 90

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
BullTheoryPracticeSecEdu_68_41.pdf 1.65 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善
タイトル ( eng )
Applying the "TANKYU Factor" to Improve Teaching in Multiple Subjects
作成者
加藤 健伍
黒木 雄大
番匠谷 省吾
収録物名
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
68
開始ページ 41
終了ページ 49
抄録
本研究は,複数教科(国語・社会・数学・理科・英語)の教員によるチームで推進したものである。『探究ファクター』を適用した通常授業教材を開発・実施し,生徒アンケートのテキストマイニングを行うことで,教材開発に関する示唆を得ることができた。また,複数教科の教員による共同研究の進め方について,本実践をもとに検討した。
This study was conducted by a team of teachers of several subjects (Japanese, Social Studies, athematics, Science, and English). We developed teaching plans for regular classes by applying the "TANKYU Factor" and obtained suggestions for developing teaching plans by text mining the student questionnaires. In addition, we discussed how to promote joint research by teachers of multiple subjects based on this practice.
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学附属中・高等学校
発行日 2022-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729