『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善
中等教育研究紀要 Issue 68
Page 41-49
published_at 2022-03-31
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File |
BullTheoryPracticeSecEdu_68_41.pdf
1.65 MB
種類 :
fulltext
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Title ( jpn ) |
『探究ファクター』を用いた複数教科での授業改善
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Title ( eng ) |
Applying the "TANKYU Factor" to Improve Teaching in Multiple Subjects
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Creator |
KATO Kengo
KUROKI Yudai
BANSHOYA Shogo
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Source Title |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
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Issue | 68 |
Start Page | 41 |
End Page | 49 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
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Abstract |
本研究は,複数教科(国語・社会・数学・理科・英語)の教員によるチームで推進したものである。『探究ファクター』を適用した通常授業教材を開発・実施し,生徒アンケートのテキストマイニングを行うことで,教材開発に関する示唆を得ることができた。また,複数教科の教員による共同研究の進め方について,本実践をもとに検討した。
This study was conducted by a team of teachers of several subjects (Japanese, Social Studies, athematics, Science, and English). We developed teaching plans for regular classes by applying the "TANKYU Factor" and obtained suggestions for developing teaching plans by text mining the student questionnaires. In addition, we discussed how to promote joint research by teachers of multiple subjects based on this practice.
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Language |
jpn
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Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属中・高等学校
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Date of Issued | 2022-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
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