東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究

アクセス数 : 494
ダウンロード数 : 263

今月のアクセス数 : 14
今月のダウンロード数 : 10
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究
タイトル ( eng )
Prerequisites for Teacher Educators in Southeast Asia: A Comparative Study of Thailand, Cambodia, and Vietnam
作成者
平田 仁胤
岡花 祈一郎
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
2
開始ページ 268
終了ページ 276
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
In this paper, we identify the prerequisites for teacher educators in Southeast Asia through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Thailand, Cambodia, and Vietnam. We employ the four-step comparative analysis method (Bereday, 1964), which is appropriate for interpreting educational phenomena (Manzon, 2014). We conducted a comparative analysis of teacher educators’ open recruitment documents between 2018 and 2021 in their respective countries. Upon tabulating the information, we found that teacher educators are required to have a master’s degree or higher, English language skills, teamwork, and professional ethics. However, experience as a schoolteacher is not required in Thailand or Vietnam but is necessary for Cambodia. Consequently, Thailand and Vietnam face challenges in guiding teaching practice, and Cambodia requires action research training.
著者キーワード
Southeast Asia
teacher educator
Thailand
Cambodia
Vietnam
東南アジア
教師教育者
タイ
カンボジア
ベトナム
内容記述
本研究は JSPS 科研費 JP20K20831の助成を受けたものです。
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2021-12-23
権利情報
Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086