東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究

アクセス数 : 494
ダウンロード数 : 263

今月のアクセス数 : 14
今月のダウンロード数 : 10
File
Title ( jpn )
東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究
Title ( eng )
Prerequisites for Teacher Educators in Southeast Asia: A Comparative Study of Thailand, Cambodia, and Vietnam
Creator
Hirata Yoshitsugu
Okahana Kiichiro
Source Title
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
Issue 2
Start Page 268
End Page 276
Journal Identifire
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
Abstract
In this paper, we identify the prerequisites for teacher educators in Southeast Asia through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Thailand, Cambodia, and Vietnam. We employ the four-step comparative analysis method (Bereday, 1964), which is appropriate for interpreting educational phenomena (Manzon, 2014). We conducted a comparative analysis of teacher educators’ open recruitment documents between 2018 and 2021 in their respective countries. Upon tabulating the information, we found that teacher educators are required to have a master’s degree or higher, English language skills, teamwork, and professional ethics. However, experience as a schoolteacher is not required in Thailand or Vietnam but is necessary for Cambodia. Consequently, Thailand and Vietnam face challenges in guiding teaching practice, and Cambodia requires action research training.
Keywords
Southeast Asia
teacher educator
Thailand
Cambodia
Vietnam
東南アジア
教師教育者
タイ
カンボジア
ベトナム
Descriptions
本研究は JSPS 科研費 JP20K20831の助成を受けたものです。
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院人間社会科学研究科
Date of Issued 2021-12-23
Rights
Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086