詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 1 号
480-487 頁
2020-12-25 発行
アクセス数 : 483 件
ダウンロード数 : 557 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 16 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50230
ファイル情報(添付) |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_480.pdf
817 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして
|
タイトル ( eng ) |
Utilizing Poetry for Japanese Language Education: Reviewing my teaching practice at Darma Persada University in Indonesia
|
作成者 |
田井 真聡
|
収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
号 | 1 |
開始ページ | 480 |
終了ページ | 487 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
抄録 |
In this paper, the author reports his teaching practice of Japanese language and literature at the University of Darma Persada in Jakarta, Indonesia. Going along with the theory and practice of Critical Content-Based Instruction (CCBI), the author is seeking a way to utilize Japanese poetry in order to enhance not only the learners’ understanding of Japanese language itself, but also their critical thinking and mutual understanding among different cultures.
|
著者キーワード |
Japanese education
poetry
critical thinking
mutual understanding
日本語教育
詩
批判的思考力
相互理解力
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
発行日 | 2020-12-25 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|