詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして

アクセス数 : 396
ダウンロード数 : 483

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして
タイトル ( eng )
Utilizing Poetry for Japanese Language Education: Reviewing my teaching practice at Darma Persada University in Indonesia
作成者
田井 真聡
収録物名
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
1
開始ページ 480
終了ページ 487
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
抄録
In this paper, the author reports his teaching practice of Japanese language and literature at the University of Darma Persada in Jakarta, Indonesia. Going along with the theory and practice of Critical Content-Based Instruction (CCBI), the author is seeking a way to utilize Japanese poetry in order to enhance not only the learners’ understanding of Japanese language itself, but also their critical thinking and mutual understanding among different cultures.
著者キーワード
Japanese education
poetry
critical thinking
mutual understanding
日本語教育
批判的思考力
相互理解力
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院人間社会科学研究科
発行日 2020-12-25
権利情報
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086