詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Issue 1
Page 480-487
published_at 2020-12-25
アクセス数 : 483 件
ダウンロード数 : 557 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 16 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/50230
File |
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_480.pdf
817 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
詩を教材とした日本語教育 : インドネシア,ダルマ・プルサダ大学での実践を例にして
|
Title ( eng ) |
Utilizing Poetry for Japanese Language Education: Reviewing my teaching practice at Darma Persada University in Indonesia
|
Creator |
Tai Naoaki
|
Source Title |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
|
Issue | 1 |
Start Page | 480 |
End Page | 487 |
Journal Identifire |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|
Abstract |
In this paper, the author reports his teaching practice of Japanese language and literature at the University of Darma Persada in Jakarta, Indonesia. Going along with the theory and practice of Critical Content-Based Instruction (CCBI), the author is seeking a way to utilize Japanese poetry in order to enhance not only the learners’ understanding of Japanese language itself, but also their critical thinking and mutual understanding among different cultures.
|
Keywords |
Japanese education
poetry
critical thinking
mutual understanding
日本語教育
詩
批判的思考力
相互理解力
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院人間社会科学研究科
|
Date of Issued | 2020-12-25 |
Rights |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
|