研究方法論としての多声的ビジュアル・エスノグラフィーの可能性と課題
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 1 号
213-220 頁
2020-12-25 発行
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986 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
研究方法論としての多声的ビジュアル・エスノグラフィーの可能性と課題
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タイトル ( eng ) |
The Possibilities and Challenges of Multi-vocal Visual Ethnography as a Research Methodology
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作成者 |
大道 香織
加藤 望
権 赫虹
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収録物名 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
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号 | 1 |
開始ページ | 213 |
終了ページ | 220 |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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抄録 |
The purpose of this study is to provide an overview of how multi-vocal visual ethnography is applied in the world and to examine its possibilities and problems as a research methodology. Twenty-three academic articles using multi-vocal visual ethnography were collected and analyzed. The analysis results revealed the following: (1) multi-vocal visual ethnography is used as a tool for understanding not only the “visible,” but also the “invisible.” (2) The technique is used not only in comparative cultural research, but also as a tool for capturing different perspectives within a single culture. (3) Photographs and websites are used as cues, in addition to videos. (4) Cues consist of a variety of content. Unlike conventional ethnography, multi-vocal visual ethnography is a research methodology that has the potential to promote dialogues between researchers and people in and outside the field.
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著者キーワード |
Multi-vocal Visual Ethnography
Joseph Tobin
Qualitative Research Methodology
多声的ビジュアル・エスノグラフィー
ジョセフ・トービン
研究方法論
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科
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発行日 | 2020-12-25 |
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2436-0333
[NCID] AA12909086
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