探究的問題解決活動を位置づけることによる数学科の授業と評価の改善
学部・附属学校共同研究紀要 47 号
45-55 頁
2020-03-31 発行
アクセス数 : 842 件
ダウンロード数 : 809 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 14 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49747
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_47_45.pdf
648 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
探究的問題解決活動を位置づけることによる数学科の授業と評価の改善
|
タイトル ( eng ) |
Improving Mathematics Lesson and Evaluation through Setting Inquiry Problem-Solving Activities
|
作成者 |
井上 芳文
秋枝 幸江
藤川 将晃
森脇 政泰
野田 真美
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 47 |
開始ページ | 45 |
終了ページ | 55 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
The purpose of this research is to make a theoretical framework for improving mathematics lesson and evaluation through setting inquiry problem-solving activities effectively in junior high and senior high mathematics lessons. To achieve this, we first carried out a questionnaire survey to capture how students perceive learning mathematics and, based on the results, made a framework incorporated these activities for lesson design and evaluation of student’s learning. Then, sample lesson conducted in a junior and senior high school based on the framework was analyzed to investigate its effectiveness and get some practical suggestions.
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2020-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|