Improving Teaching Methods, Student Learning Outcomes, and Curricula through Cross-Phase Teaching in Primary and Junior High School
学部・附属学校共同研究紀要 46 号
59-73 頁
2019-03-31 発行
アクセス数 : 561 件
ダウンロード数 : 78 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/49565
ファイル情報(添付) |
AnnEducRes_46_59.pdf
601 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Improving Teaching Methods, Student Learning Outcomes, and Curricula through Cross-Phase Teaching in Primary and Junior High School
|
作成者 |
TOMIOKA Hirotake
SUEHIRO Mayuko
YAMAKI Ayaka
|
収録物名 |
学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH
|
号 | 46 |
開始ページ | 59 |
終了ページ | 73 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1346-5104
[EISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|
抄録 |
In order to obtain a certain hint of forming a good cooperation between primary and junior high schools through Cross-Phase Teaching (CPT), it is necessary to verify the effect of CPT. We analyzed our CPT, surveyed the teachers and students by questionnaire, and interviewed the teachers, so that we might verify the effect of the CPT. While verifying, we not only recognized the change of the teachers' mind but also found the concrete way of improving their teaching.
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学学部・附属学校共同研究機構
|
発行日 | 2019-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 2435-9041
[NCID] AA11551679
|