日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み
学習開発学研究 12 号
91-97 頁
2019-11-30 発行
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4.63 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み
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タイトル ( eng ) |
Factors that prompt international students to participate in Reading activities: Using path analysis to develop a relational model
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作成者 |
楊 嘉寧
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収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
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号 | 12 |
開始ページ | 91 |
終了ページ | 97 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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抄録 |
This study examines factors that prompt international students in Japan to participate in Reading activities, which was based on the Theory of Planned Behavior. 50 Chinese students in Japan responded to a questionnaire about their Japanese book-reading activities. Path analysis revealed a relation between intention of L2 reading, subjective norm of L2 reading, attitude to L2 reading, and perceived behavior control to L2 reading. However, the reliability and validity of the model was not enough. This result suggest that further consideration will be needed.
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著者キーワード |
Theory of Planned Behavior
L2 language
reading activities
計画的行動理論
第二言語
読書
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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発行日 | 2019-11-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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