日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み

学習開発学研究 12 号 91-97 頁 2019-11-30 発行
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ファイル情報(添付)
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タイトル ( jpn )
日本語の本を読むことを促す要因 : 日本語による読書行動モデル構築の試み
タイトル ( eng )
Factors that prompt international students to participate in Reading activities: Using path analysis to develop a relational model
作成者
楊 嘉寧
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
12
開始ページ 91
終了ページ 97
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This study examines factors that prompt international students in Japan to participate in Reading activities, which was based on the Theory of Planned Behavior. 50 Chinese students in Japan responded to a questionnaire about their Japanese book-reading activities. Path analysis revealed a relation between intention of L2 reading, subjective norm of L2 reading, attitude to L2 reading, and perceived behavior control to L2 reading. However, the reliability and validity of the model was not enough. This result suggest that further consideration will be needed.
著者キーワード
Theory of Planned Behavior
L2 language
reading activities
計画的行動理論
第二言語
読書
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2019-11-30
権利情報
Copyright (c) 2019 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X