にこにこルームの学習支援が小学生に及ぼす効果(10) : 平成29年度の小学生と保護者を対象とした調査
学校教育実践学研究 25 巻
9-16 頁
2019-03-20 発行
アクセス数 : 925 件
ダウンロード数 : 194 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47500
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_25_9.pdf
493 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
にこにこルームの学習支援が小学生に及ぼす効果(10) : 平成29年度の小学生と保護者を対象とした調査
|
タイトル ( eng ) |
Effects of Niko Niko Room’s educational support program on school children (10): Survey results of school children and their parents who participated in the programs of 2017
|
作成者 |
堀井 順平
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 25 |
開始ページ | 9 |
終了ページ | 16 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine the effect of the educational support program, which offered at the Niko Niko Room of the Center for School Education and Research of Hiroshima University in 2017, on school children. Twelve school children and their guardians answered questionnaires about the program. Results showed the following: (1) Educational support had a positive effect on children’s “self-efficacy regarding arithmetic”. (2)Both children and guardians positively evaluated the effects of this program, and both of them estimated students’ abilities high. (3)Children’s estimation of students’ communication and understanding had positive relations to their “interests in arithmetic”.
|
著者キーワード |
Niko Niko Room’s educational support program
school children
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2019-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|