Evaluating the Second Year of a Program that Integrates TOEIC® Speaking and Writing with Small Group Classes
広島外国語教育研究 Issue 22
Page 45-57
published_at 2019-03-01
アクセス数 : 1091 件
ダウンロード数 : 630 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/47082
File |
h-gaikokugokenkyu_22_45.pdf
292 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( eng ) |
Evaluating the Second Year of a Program that Integrates TOEIC® Speaking and Writing with Small Group Classes
|
Title ( jpn ) |
TOEIC S&Wテストを少人数クラスに統合した2年目のプログラムの評価
|
Creator |
Lauer Joe
Selwood Jaime
|
Source Title |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
Issue | 22 |
Start Page | 45 |
End Page | 57 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
Abstract |
本論文は,2年間連続で実施した少人数クラスで行われたTOEIC®S&W テストの調査研究の上に,更なる研究を行ったものである。HiSPECというプログラムは,各学部1 年時の英語力トップクラスの学生に対して提供されたもので,英語力向上の支援を目的としたものである。本論文の焦点は,HiSPECライティング授業に対する教師のフィードバック,アンケート調査に対する学生の反応,及びTOEIC®S&Wの結果である。
結果として,HiSPECライティング授業に関して,教師も学生も高い満足度があり,HiSPECライティング授業は学生にとって十分意味あるものであることがわかった。また,10月と1月の間にTOEICライティングスコアにかなりの向上が見られた。しかし,TOEICスピーキングに関しては,その向上は見られなかった。 This article builds upon previous research investigating the integration of the TOEIC® Speaking and Writing test with small group classes. The program, HiSPEC, is designed to raise the English abilities of first-year students with the best English skills in their respective faculties. The focus of the article is on teachers’ feedback to the 2017 HiSPEC Writing course, students’ responses to a questionnaire survey, and the students’ TOEIC® S&W test results.
Our findings show that there was a high level of satisfaction for both teachers and students in relation to the HiSPEC Writing course, and that HiSPEC Writing classes were well-regarded by the students in terms of class size, class activities, and materials. Also, regarding the results of the TOEIC® Writing tests held at the beginning and end of the semester, considerable improvement was found in the students’ scores. However, with respect to TOEIC® Speaking test scores, no increase was found. |
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
eng
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学外国語教育研究センター
|
Date of Issued | 2019-03-01 |
Rights |
Copyright (c) 2019 広島大学外国語教育研究センター
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|